dinsdag 26 mei 2009

Upgrades Salsa

De aandrijflijn was vooral aan de achterzijde nogal aan een opfrisbeurt toe. Gelukkig had ik deze gedachten een half jaar geleden al (alleen niet uitgevoerd) en lag er in de kast een setje gloednieuwe Red Spiders klaar en een nieuwe hollowpin SRAM ketting.


Dit principe had ik al vaker gezien op het mountainbike forum en eerlijk gezegd heb ik het nooit echt mooi gevonden. Aangezien ik een overschot had aan niet meer te repareren binnenbanden kon ik het mooi eens proberen op de Salsa. Eerlijk gezegd, vind ik het zo slecht nog niet eens. Was wel even wat puzzelen met de versnellingskabel onder de chainstay, maar het is uiteindelijk gelukt:
Het begin zit vastgeklemd onder de binnenband zelf, het einde heb ik met twee tie-wraps vast gezet.


Een paar maanden geleden stonden er nog een paar mooie Ritchey V4 Pro's te glimmen op mijn fiets maar dat is helaas geschiedenis. Wat een rommel. De lagers van de trappers zijn volledig versleten. Een setje nieuwe XTR's leek mij het beste alternatief:

0 reacties: