donderdag 9 april 2009

100km

Zondag stond de 100km op het programma. Voor mij voor het eerst dat ik een dergelijke afstand zou gaan fietsen, voor Dennis reeds een tweede keer. Jurgen en Jowan waren helaas verhinderd.

De route die op het programma stond was als volgt:
- van Gemert naar Mariahout om daar de vaste route op te pikken
- vaste route van St. Oedenrode
- terug van Mariahout naar Gemert
- vaste route van Gemert

Bij elkaar hadden we er ongeveer 4,5 uur over gedaan en (slechts) 10 minuten gepauzeerd. 2 liter water met energietoevoeging bleek ter nauwernood voldoende te zijn. De laatste 3km heb ik zonder drinken moeten doen.

Ergens rond de 80km viel het me zwaar en merkte ik dat mijn benen heel vlug verzuurde bij ietwat meer inspanning. Een soort dal waar je doorheen moet denk ik, want daarna ging het weer beter. Aan het einde van de rit merkte ik dat vooral pols, nek, rug en zitvlak behoorlijk pijnlijk waren en eigenlijk de benen nog wel reserve hadden. Volgende keer 120Km? Neh...denk het niet...

0 reacties: