zondag 19 september 2010

Toertocht: St. Oedenrode

Omdat mijn conditie nog niet op peil is, heb ik besloten de 35km variant van de toertocht in St. Oedenrode te gaan fietsen.

Het voelde in het begin als "been there, done that" maar al gauw bleek de route af te wijken van de "normale" route die altijd in het najaar wordt gereden. Let op, deze is anders dan de wintervariant.

Afin, in het begin toch wel wat km's op het asfalt, dat is jammer, maar dat werd deels goedgemaakt door een leuke daal/klim variant op de geluidswal langs de A50. Deze was lange tijd afwezig geweest in de route vanwege bouwwerkzaamheden, maar nu was ie er toch weer. Erg leuk gedaan. Overigens, een haast onmogelijke klim aan het begin van de dijk!

Vanaf dat punt is het eigenlijk totaan de pauze niet echt spannend, maar zeker niet vervelend. Op het fouragepunt valt meer dan genoeg te krijgen maar we hebben maar even gepauzeerd.

Maar goed ook, want het mooiste deel van de nieuwe route kwam na de pauze. Erg leuke singletracks, paar leuke stamp-paden en gelukkig precies genoeg geslinger over de vaste route van Mariahout. Deze lag er zeer vermakelijk bij. Het had geregend en de ondergrond was lekker aangehard. De Salsa ging als een warm mes door een pakje boter over de slingerbaan. Heerlijk.

Aan het einde verwachtte ik Jurgen maar helaas...nergens te bekennen. Ik controleerde daarop mijn gereden kilometers en zag dat ik maar 30km had gefietst. Ondanks de perfect uitgepijlde route, heb ik ergens een fout gemaakt...Och ja, die pakken we er een andere keer wel bij, die verloren km's...

Kortom, zeer goeie tocht, goed uitgepijld (met fel oranje pijlen en op tijd aangeven dat er een splitsing aan kwam), meer dan genoeg fourage en een mooie lokatie.

0 reacties: