zondag 26 september 2010

Toertocht: Steijn

Zo...was ik even een partij gemotiveerd om deze tocht te beginnen! Helemaal op scherp begonnen we aan de tocht, 40km door het Limburgse landschap rond Steijn stampen. Nou, stampen werd het!


De route is zeer pittig aan het begin. Hij was iets anders dan normaal. Een paar pittige, technische afdalingen zijn toegevoegd. Het druppelde zo nu en dan een beetje, maar dat mocht de "pret" niet drukken.

Op een gegeven moment gaat de route de A2 over. Daarachter ligt echt een heel leuk technisch stuk. Dat is overigens ook een splitsing tussen de 30km en de 40/60km route. Toen Jurgen en ik op dat punt arriveerde, was Dennis vanwege een harde val even aan het bijkomen. We hebben daarom besloten de 30km te gaan fietsen.

Bij het pauzepunt is traditioneel de heerlijke "zondagse soep" te krijgen met diverse koeken en sportdrankjes. Ik moet zeggen dat een bak soep toch wel erg goed doet.


Vlak voor de pauze was het weer al omgeslagen en eigenlijk is dat niet echt meer veranderd: lichte regen. Verschrikkelijk. Niet alleen omdat je nat wordt, maar de normaal vrij stoffige paden veranderde spontaan in schuurpasta paden. Funest voor je materiaal. Mijn remblok achter verdween als sneeuw voor de zon en in het voorwiel klonk het op een gegeven moment ook niet meer fris. Ellende dus.


Omdat de klei haast niet van je fiets te verwijderen is als het droog is, terplekke maar de fiets afgespoten. Omda iedereen dat dacht, was het dus wachten. De gratis consumptie hebben we niet meer gebruikt en zijn vrijwel direct, bemodderd en wel, naar huis gereden...zo gemotiveerd als ik in het begin was, zo teleurgesteld was ik aan het einde...jammer, het is namelijk echt een leuke route.


Dennis op de Commencal



Bas en Jurgen

0 reacties: