zondag 25 januari 2009

Toertocht: Profile Veldtourtocht, Uden

Slechte herinneringen teisteren deze tocht...vorig jaar heb ik het grootste gedeelte van de tocht gelopen vanwege een lekke band (en geen spullen bij). Ik was dus erg benieuwd hoe het laatste stuk van de tocht zou zijn.

Parkeren kun je bij restaurant de Pier, er zijn plaatsen genoeg of je wordt naar een parkeergelegenheid gestuurd door wat fel oranje hesjes.

De route begint meteen met een fikse klim. Niet echt tactisch vind ik, je bent nog niet echt warm. Gelukkig was er deze keer geen opstopping en kon de klim zonder belemmering genomen worden. De rest van de route tot aan de pauze is eigenlijk niet echt spannend te noemen. Het modderpad, wat ook wel de Hel van Loosbroek wordt genoemd, was goed te doen. Voor velen overigens niet...

Na de pauze is het iets meer singletrack en wat minder recht-toe, rechtaan maar nog steeds niet echt spannend.

Alsof er een vloek op deze tocht rust, heb ik het laatste stuk, gelukkig alleen nog maar asfalt, met een verdraaide voor-derrie gereden.

Helaas, computertje niet kunnen gebruiken omdat mijn spaken te dun zijn voor het magneetje. Hahaha.

km's: 42.5 
gemiddelde: 22.4

Hier een aantal shots van het klimmetje, meteen in het begin:

Jowan op de trek 8500


Dennis op de 6500 die Jurgen weer eens ophoudt


Bas op de Salsa Moto Papidu, Jowan op de achtergrond in aantocht
Jowan full speed ahead!

0 reacties: